Wednesday, August 26, 2015

Medela swing and Spectra M1



Salam

Rajin aku mengepam bersalin kali ni
Sebab day 3 , susu dah melimpah ruah
Tak nak dapat bengkak susu , aku pamlah
Rezeki Hannah , alhamdulillah


Masa Humaira' , aku guna Medela swing
Dapatlah breastfeed for 2 years
Aku puas hati je dgn pam ni
Elok je lagi, siap aku pinjam kan utk adik aku yg bersalin tahun lepas

Kali ni nak double pump
Sebab aku skang tgh study. Hehe alasan
Betul ape, klinik aku ramai patient, nak wat assignment lg, nk lyn humaira lagi hehhee
So, lepas survey kat tenet n tanya pendapat kawan aku
Aku pilih Spectra M1
Beli kat expo baby
Murah gilerr , rm 499 je
Medela swing yg single pump aku beli rm 650

Apa aku dapat cakap Spectra M1 ,suction dia kuat. Mula2 memang terkejut.sbb dh biasa ngn medela yg agak gentle
Tapi lama2 ok. Takde sakit. Kuat jerr. Rakus haha
Hasil perahan agak banyak compared to medela
Yg best bagi aku, part dia senang basuh. 
Pastu bleh guna botol standard neck or wide neck
Pastu dia ada rechargable battery. Swing xde. Dulu kena beli batery tripple A
Pastu bleh jadik single pump kalu malas nak double pum. Bukak je tiub. Gile simple
Dari segi saiz, dua pam ni lebih kurang je, berat dlm 300 mg
Bunyi lak.. Spectra lagi senyap

Tu je kot kelebihan spectra compared to medela swing 
Aku still guna swing aku, bila aku tetiba rindu kat pam bulat kuning tuh haha
tadi aku baru jer oder freemie. Kat lively.com
Murah rm 259 je.
Nanti nak try best ke x?
Hehehehe
Bahaya pantang ngn internet nih... Shopping online sajeeeee

Babaiii

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails