Friday, December 21, 2012

Nursery vs babysitter

Salam

Dah pindah di tempat kerja baru
Kalau dulu seorg yg single..sgt senang
Masa xde anak pon senang.cuma barang agak byk compared ms single
Bila ada anak ni...once posting order keluar..first thing in my mind....NAK CARI PENGASUH BARU!

Since si boolat already 17 month.so option agak byk
Aku kan workaholic..hari kedua aku dah masuk kerja
Gile tul
Haha
Nasib aku dapat sorg pengasuh ad hoc,bini sjn aku.depan tempat kerja
So senanglah
Cuma pengasuh ni jaga 5 org budak lain
Sorg baby 4 org lagi umo lebih kurg humaira'
So senang sbb dia pon suka sgt berkawan skang

Tapi bila bs nak bercuti
Aku mula poning
So next option ..nursery
Byk cite x best pasal nursery nih

Aku try letak on daily basis
Rm15 sehari
Aku tatau mahal ke murah
Tapi aku tgk nursery nih cam ok je..cikgu cikgi dia nmpk islamik jee..hehe
So i gv it a try
For first 3 days..nampak je nursery tu..humaira meraungg cam nmpk hantu
Hehe
Daddy dia x sanggup tgk..last2 aku ler tukang hntr
Tapi bila masuk hari ke4
Humaira meluru lari gi kat cikgu dia
Plus budak2 kat situ asal je nmpk keta aku
Pakat ramai2 panggil nama humaira!humaira!
Suka lah minah kecik nih
Oh ya.nursery ni ada 8 budak 3 cikgu

Pro antar nursery
Humaira ada kawan.so dia main tak hingat donia la
Ada part ajar abc,doa..humaira' dh pndai tadah tgn doa
Pastu dia cam independent sket..leh dah pgg botol susu sndri
Biasa manja..nk aku pggkan

Cons
Lecehla nk hntr beg hari2.. Hihi.bs dulu aku tinggal je semua brg
Humaira ada calar2 ...aku rs sbb main ngn budak2. ...aku pejam mata je la..janji x tinggal parut
Jauh..luar kem
Humaira dh imitate perangai pelik budak2 kt nursery tu

So far nursery ni option utk aku time bs bercuti
Aku x dpt bygkn kalau baby kecik lg hntr nursery..mmg kena tawakkal mak tu....huhuhu
Ni rase nak bukak nursery yg bagus2 nih
Hehe



No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails