Tuesday, February 7, 2012

breastfeeding experience #4



salam

lama tak surf internet
nih aku tgh biol3 wat report
baik aku update blog sekali
pengalaman guna breastpump time travel nihh


keja aku nih kan lain dari doctor lain
jaga askar kat pulau yg jumlah yer 33 buah kat sabah ni
so ade time , aku kena turun la jugak kannn
bila turun on the ground nih
mmg byk cabaran ..esp as a fully bf mommy (yg cun n hot) mcm aku neh
hahahaha

so ,planning kena baik
since aku dah carik pasal ngn boss aku(take note here:wpon ko betul tp sbb ko peg bawahan,ko tetap salah)
aku tak leh la nk mengada2 nk postpone schedule keja aku
dah la laki aku takde kena masuk hutan mana ntah last week
mcm mano nk tinggal humaira' boolat nih
huhuhu
takpe lah...
there must be a way...

keja aku kena gi pulau
dah la pulau2 ni jauh..dari rumah aku ke jeti jer dah 5 jam
since aku nak balik on that day gak
aku pakat2 ngn staff aku yg sgt bagus itu..kena buat keja secepat mungkin
so bleh balik cepat2
helikopter plak diguna oleh vvvviippp mana ntah
so kawe guna kenderaan darat n air je lah

utk peg di pulau2
aku dah call siap2
weh..aku nak air batu byk..tolong simpan utk doc yg cun neh(kui2)
sbb aku akan pam susu sepnjg jalan n kat pulau!
diorang cam terkebil2 gak la nak faham apa tu pam susu
haha..ade ke igt aku nk pam susu lembu
since kat pulau2 hy guna generator , electric supply 12 hrs only
so nak suh diorg buat air batu siap2 a day before
haaa..bukan senang nk mintak ais kat tempat yg jauh dari arus kemodenan nih
bodo. tak cam askar US.logistik mantap seh

ok aku dah melalut.hihi

so
aku kuar awal pagi
abis subuh(sini subuh kul 5 am) aku dah gerak guna keta
dalam kereta aku pam..haha
bateri energizer AAA, aku dah stok byk2
kira ok la bateri ni,esp guna yg heavy duty
dah la medela swing ni pakai 4 bateri
kopak2..hahaha

utk storage, aku pakai botol
leceh la nk tuang2 dlm plastik..
paham2 la jalan kt neg bwh bayu ni,,,mcm ular kena palu!
aku bwk 2 cooler bag
sampai pulau jer,,abis keja,,aku pump lagi
pastu aku mintak air batu untuk bekal time balik nanti

naik bot?
ish,xde la aku pump
gilo ka apo..
bukan bot ikan
ni bot laju gilee,,, 5 minit dah smpi pulau
tapi aku bwk jugakla beg n pump aku
hehe
nasib staff aku bapak2 org,,sporting n memahami

mcm mana aku pam dlm keta?
aku selak n pump jer
hahaha
pakai bj uniform loreng2 ni senang,sbb dia tebal
ade inner plak tu
staff aku yg 2 org n driver plak?..diorg buat2 x nmpk kut
berani la intai..aku pelangkung kepala!
hahahah

agak leceh,,tapi demi anak si boolat humaira'
redah sajaaaa
cuma aku tak tahan part engorged tu,,sakitt wooo
pam ngn anak hisap lain,,huhuhu
x fully empty..kannnn?
one more, kesian si boolat..smpi skang fobia sbb mummy dia awal2 pagi dah takde
pastu tgh malam baru jumpa,,
bila aku pakai bj kerja jer,,nak ikut!
comelss!

ok la
aku kena sambung buat kerja
taaataa

budak boolat yg kuat makan kuat nyusu kuat tido.=)

4 comments:

efa fairuz said...

wuuu sampai skrg aku still igt rasa engorgin breast tu.. sakitttttt..

hamiDahRecKs said...

sakit kan efa,,throbbing ,,wowooo

bini edy said...

wahhh pengalaman berharga...ibu2 keja opis biasa sila jangan berputus asa!tengok doktor recks mampu mengepam dengan baju celoreng2 nye siap ada bekal air batu berkoyan2 hahh

hamiDahRecKs said...

ko ni lisa..hehehe,,berkoyan2..lamo x dengar weh ayat tu

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails