Saturday, February 25, 2012

home made baby food

weh

si boolat nih kuat makan betul
sekarang 3 main meals
pastu snacking pun 3 x
dahla tiap kali makan,mesti nak meneteks
aku confuse,,besar mcm tong drum kah perut si boolat ini
hahaha

satu lagi
dia dah tak mo dah plain puree nih
tak nak yg blended halus,
nk yg ade chunky food gituh
amboi2..mcm la hang ade gigi ye ,,humaira'!
kalau aku terlebih blend,,bila time suap dia,disembur2 yer makanan ke muka aku
hehehehe
comel betul!
ibu dia pon dah kena byk kali
sabau je la den! ibu dia oghang nogori..=P

so, aku tak leh guna blender
FYI aku guna blender biasa jer,yg rege rm 67.99 ,brand pensonic
hehe,aku masak tumbuk2 ni pakai lesung batu je, laki aku suka yg ori je
hoho
mula2 terfikir gak nak beli food grinder yg byk kt kedai baby'
bila godak kabinet dapur
terjumpa chopper yg aku beli dgb set fryer tupperware!
haaa..ade guna gak la benda ni

dulu aku main freeze jer bubur humaira
maksud aku bubur nasi plus vege/ikan tu aku freeze kan sekaligus
bila nk hntr ke umah ibu dia, aku hantar je beberapa kiub bubur yg beku
kalu nk bg humaira'makan , ibu dia kena panaskan dulu

tapi sejak aku tgk ibu dia pun dah huru hara sejak humaira'sakan merangkak sana sini
aku kesian la plak
try to ease her work,,aku hanya bekukan sayur n ikan
pagi2 aku campak beras dlm periuk,bila dah masak baru aku campurkan frozen vege/ikan
then hantar dalam thermos
so ibu dia just pour the porridge n suappp si boolat!
takde la dia kena tinggalkan anak aku merangkak sorg2 while dia duk dapur


oh ya
humaira'dah pandai sebut bu bu (ibu) bila nmpk ibu dia
cess....woi si boolat! bila nak sebut mummy neh =P
kuikuikui....


saya suka hati bila perut kenyang!

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails