Wednesday, December 14, 2011

my breastfeeding experience #3



wahh
aku ingat ,bila humaira' dah start mkn solid food
kurang la dia nk nyusu
hmm...idak ler
skang nih..tang magrib sampai isya' dia bf marathon
makan aku bagi lebih kurang 4 oz puree fruit or vege
satu plastik ada 4-5 cubes of frozen puree fruit
EBM plak aku bagi dlm 7-9 oz
tak campur aku dtg direct bf time tgh ari
bertambah tembun la hang humaira'.....


mlik supply ok lagi
sekali pam sebelah dpt 4-5 oz
ok la tu
time aku ponat kdg2 dpt 1 oz jer sebelah
hangin tul bila pump dapat sikit kannn?
pastu sebelah kiri jer yg agak cepat let down refleks
kanan lmbt sket
hihihi..reseptor oxytocin sebelah kirii byk kottt


milk booster?
setakat nih tak de yg specific
tp kalu aku minum air suam byk2
.maka lebih la susu
satu lagi kalu aku minum nestum 3 in 1 tuh
air halba aku try la gak..sbb bc kt tenet mcm best jer ..asik ckp fenugreek bagus utk tmbh susu
tp aku try..rase cam biasa jer
dhla tak sedap
haha
tp kalu pam kerap,mmg byk susu.kerap n regular.yes!

lokasi mengepam di kubikel mmg sgt selesa
wpon tmpt keja aku jantan ramai. diorg sporting
usik2 tu biaasa lahh...takde hal
biasa yer diorg nk tgk susu yg dipam
aku tunjuk jer .muka diorg mesti takjub
hhaaaa
kdg2 diorg bg makanan time aku pam..amikkan air mineral sekotak besar kt meja
hihi.cute kan
tapi aku benci kalu meeting lama2
rasa nk pam kt meja meeting ja....bleh?

aiseh
asyik bersin jer
ni virus selesema humaira'
dia dh ok..mummy yg tak ok2 lagi
huhu

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails