Friday, December 16, 2011

bila anak demam

last week humaira'demam
tunggang langgang aku
ye lah.dah la laki takdek
keja aku lak time tuh busy nak mampos
bila anak demam ,mcm semputtt nyawa


dia demam time malam
amik temperature dian - 38 celcius
alamak !
aku guna yg digital
letak kt dlm bontot
sbb yg paling accurate utk baby adalah temperature kat bontot
dulu kalu patient peadiatrik demam,menggelabah biasa jer
tapi bila anak sendiri demam,,tgk 38 celcius tu rasa nk pengsan!
huhu
aku bagi syrup pcm every 4 hours
yg supp pcm (masuk kot bontot tiap 6 jam)
tepid sponging
macam nurse aku last week,,hahaha


anak aku nih susah yg amat mkn ubat
so aku pi klinik laki aku
pegi guna nebulizer je utk legakan selesema dia
huhu,treat anak sendiri je
igt nk gi klinik swasta..tapi ubat lebeh kurg je ngn klinik laki aku keja
hospital swasta..takde,tak ujud kt bumi tawau ni.
hampeh


baru aku rase sendiri camne anak demam
dan mak biasa yer akan demam sekali
mcm kes aku nih..aku yg terlebih2 selesema sampai skang.
so kalu aku jumpa patient budak yg demam , aku kena gak tanya khabar maknye sekali
silap2 aku bagi MC seminggu free2 ja
hahahahah




budak demam!


saayaanggg dia!

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails