Thursday, December 29, 2011

cloth diapering #4



entry nih khas untuk zanarita
dia tweet aku pasal CD mana yg murah dan best
so aku nak list down nih dulu ape CD yg aku ada


2x CD Lunatots -snap button n velcro ,harga rm 45 satu

2x Happy flute - snap button - rm 28 satu

3x babyland - 2 velcro ,1 AIO - rm 23 satu

1 x mommy touch (imported brand) - velcro - rm 65 satu

1x Donald truck (imported brand) - velcro , rm 70 satu

1x happy minky - snap button - rm 30 satu

1x new baby angel- AIO, velcro - rm 30

2x Pappoose - snap button , rm 30 satu
2x happy bum - snap button , rm 30 satu
6 x weegro - snap button m AI2 , rm 25 satu


so total aku ada 21 keping CD!
aku letak 10 keping kat umah bbysitter
aku mmg hari2 basuh CD...campak saje dlm machine

harga yg aku letak tu individual price,ada aku beli pakej mcm baby land n weegro - so dpt murah!

so utk soklan zanarita yg mana besh?
semua best..kering jah bontot anak aku
tapi dari segi tahap kelasakan ,aku tak recommend yg imported tuh..masuk mesin basuh,lunyai abis,ces!
velcro pulak ..okey masa dia umo 2- 3 bulan. bila dah umo dah masuk 6 bulan...mula la tgn tuh pandai bukak sendiri velcro
sbb tu aku beli byk snap button


yg brand happy bum pulak okey..tapi dia agak besar..sesuai kalau anak dah masuk 7 bulan hingga 2 tahun

lunatos okay..cuma mahal

pappose pun okay.

happy minky okay aje..tapi aku tak suka tekstur cam velvet/baldu utk bahagian luar.. kdg2 rase geliii

baby land pun okay, murah,tapi sebab getah kat paha dia cam low quality jem paha anak aku merah2
yg menjadi kesukaan aku adalah weegro! murah , best , cepat kering dan sgt tahan lasakkkk

humaira' plak,,okey je ngn mana2 CD,,,budak boolaat nihmkalu vogels lagiii dia suka =)

nanti aku cite plak man jenis insert yg best, microfiber ke? bamboo ke? hemp ke? ok!


ini happy minky ,hello kitty print


ni babyland kaler yellow.


ni plak happy bum.takde plak pic yg penuh,tapi mmg agak besar

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails