Tuesday, November 15, 2011

tip of the iceberg


ayat yang selalu aku dengar masa medical school
the disease is just the tip of the iceberg......
bla bla bla....
mcm biasa aku suka tido dlm lecture
hahahaha
lagi2 kalu lecturer x hensem..eh? haha


awat tetiba cite pasal iceberg ni
aku kalau sebut iceberg,perkataan ini first time aku dgr masa form 2
tahun 1997
dlm citer meletopp 1997 ie Titanic


last weekend
aku gi bertandang ke rumah jiran
saja ajak2 makan
gitulah kehidupan army wives,,hohoho
esp time laki semua pi Operasi
so berpakat2 wat makan sambil bergossip bagai,,oppss(aku tak yer!)kehkeh
diorang suka masak
buat potluck
masak sedap2 woiii
aku jer bawak perut yg kosong...kalau time tak malu aku tapau sekali
kiki
of cos lah bawak si bulat humaira'
dia femes dlm kem nih,,wink2


time diorang berborak2 sakan
aku kat dapur masih ngapp makanan2..oh,laksa penang!
mmg fevret
sekali ada sorg akak ni..lari2 anak masuk dapur
sambil kesat air mata yg berlinang2
sebelah tgn lagi menggenggam handphone
aku plak dgn sudu di tgn biol menengok
nape kak?
nangis2 nih,,,,ade berita buruk ker
sambil tersedu2 akak tu menjawab
bukan berita buruk,doc....akak nangis sebab happy sgt
happy dpt dgr suara suami akak
dah sebulan lebih dia masuk operasi tak dpt tepon
ni dia baru tepon
sememeh betul muka akak tu aku tgk

sedihh kan??
aku kenal laki dia yg kena pi pulau kecikk yg mmg takde coverage
maybe dia kuar jap dari pulau ,so dapat je line tefon terus call bini dia
aku gosok2 jer belakang dia
sambil suh dia sabar..2 bulan jer lagi laki dia kat sana

then,that incident makes me thinking
laki dia officer yang boleh la ade authority nk kuar kejap
leh la call anak bini
tapi anggota yg mmg terperuk lamaa kt pulau..wat patrol ja hari2
anak bini dia camna lah
sedih pulak aku
tapi sedih2 pon 2 pinggan laksa jugak aku balun
hahahaha

sebab tu kalau bini2 askar dtg klinik jer
aku akan tanya habis2an
bukan saja sakit pening dia
anak2 dia
tapi keperluan hari2
makan, minum,masalah pengangkutan
ada yg boleh ditolong aku tolong
sbb aku kerja lebih kepada admin work,,so aku leh la hantam mana aku tau
well,kadang2 aku tensen sbb tak dapek keja kat hospital yg besar canggih manggih
aku rindu suasana kecemasan...life threatening cases...
so it can be the positive side of my work now
give more.expect less....

plus aku dapat jenguk anak aku hari2..hihi

dan aku sgt memahami situasi diorang kini sebab aku pon kena tinggal dek laki yg pi operasi...huahuahauaaaa


apedaaa


tata


No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails