Monday, February 14, 2011

mari hisap rokok!



salam

biar betul!
mmg betul pun
aku ajak hisap rokok
manusia ni kan..makin dilarang,makin lah nak dibuat
macam org yg tgh taip ni gak ler
hehehe



semalam..ni dah kes ke 3 aku diagnose
cancer bcoz of smoking
kali pertama n ke 2 kanser lidah
yg terbaru kat sini,,vocal cord tumor
yg cantik bila doc wat admin,,,its not the patient comes to you
tapi ko yg notice dulu
u pick the patient
since wat admin..ko lagi rapat ngn ur staff
ada mamat yg kuat isap rokok nih
aku perasan suara dia makin lama makin garau
dia ckp sakit tekak
tapi duk sakit tekak tu..berkepul2 gak rokok
sahabat sejati la katakannnn
so aku wat derk

makin lama aku perasa suara dia cam pondan kepit suara
aku sound lah!
wey..
suara dah camtu...nk isap rokok lagi??
aku paksa dia bukak mulut
jolok anak tekak dia
ehhh
lain macam jerr
lymph node pun byk yg swollen
aku suh gi spital..wat proper check up
plus dia tak rsa sakit...mkn kurang
yg byk isap rokok
aku ckp direct jer kat mamat nih
berenti isap rokok,,amik surat nih,,pi spital
tak pergi aku kasitau boss,,amik tindakan!


unfortunately
sah ada growth bkt vocal cord
semlm masuk spital
dah operate pun
arap biopsy result ok..i mean yg tak aggressive punyer
aku sms dia..suh sabar byk2
nanti kalu nak,aku wat home visit


guess his age??
baru 30 tahun!

utk bulan nih punyer buletin markas
aku masukkan article pasal merokok n kesannya
dan aku tetap teruskan mulut laser aku kt lelaki2 tmpt aku kerja..
suruh mereka merokok lagi byk2..
hihihi
(mmg aku seorg doc yg mulut laser,,kalu bukak klinik confirm lingkup nih!)

tata

2 comments:

ila ni said...

ehhh haruslah laku kalau bukak klinik bermulut laser. tap ijenis pelanggan pun; jenis ila. hahah support dr laser!

hamiDahRecKs said...

ok lah ,ila support klinik akak,,dpt 5 % je diskaun
hihihi

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails