Monday, February 14, 2011

sakit tayar!

salam

sapo ore kampung aku
paham lah ayat sakit tayar nih!
hehe
sapa yg cipta nih
aku pon tak tau
tapi mmg best disebut dgn nada yg geram campur geram tapi at the same time tak nak mencarut!
hihi
tidak bagus yer mencarut2 itu....anak2...

dua hari lepas..aku diserang sakit tayar.
byk kali dah kena cam ni
bahkan sepanjang peringkat usia aku
wah..
masa study
masa kerja
semua sama
tapi dalam yg bentuk berbeza

apa perasaan anda
kalu seorang ustaz yang selama ni bergegar dgn hadis2
dengan ayat2 al quran
dengan tafsir sini sana
tapi bila berdepan dgn situasi yg menuntut sedikit pengorbanan
ala,,bukan besar pun..cam biji cili di celah gigi
hanya menuntut kaki di pedal minyak , tgn di stereng dan sedikit keberanian
keberanian menyanggah cakap boss
n boss bukan yer pangkat bapak menteri pun!
tapi cukup utk goyahkan pendirian yg dilaungkan seorg yg mengaku penuh ilmu di dada
apedaaaaa....
mentang2 yang meminta ni hanya org bawahan
yg takde kepentingan langsung
bukan itu saja yg mungkin membebankan sape2 yg menolong


besar sungguh ego seorang lelaki

itulah dunia kan....
harap apa yg dilakukan menjadi contoh pada manusia kecil dlm rahimku nih
bukan sebab aku menunjuk2 baik atau aku ni suka sgt menentang ckp boss
tapi dgn niat utk mengajar insan kecil dlm womb nih
dunia di luar sgt mencabar babyku syg....


jadilah seperti pohon yang membalas dgn buah biarpun dibaling batu
tak senang seperti yg diucapkan...

tata

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails