Saturday, January 8, 2011

first day in school!


salam

hihi
lambat keretapi
tetiba teringat time first day in school
bile tgk gmbr anak officemate masuk sekolah,,darjah satu

aku igt masa aku umo 5 tahun
tadika kt KEMAS..masa tu baju merah rs yer
igt lagi sbb tak cukup ongkos nk wat uniform
kawe pakai baju biasa je lah
baju gaun polka dot merah..ada reben belakang..merah gak
sama kaler ngn akak aku yg masuk tadika sama..dia 6 tahun
time balik..kena kejar ngn lembu!
hehe,,,



time umor 6 tahun plak..aku masuk tadika yayasan islam
baju putih,kain n tudung warna pink..
mak aku suh bwk bekal
aku bawak air kopi,,bekas besar yg dulu2 org simpan air dlm peti tu
aku igt lg kaler biru bekas air tuh
sebab aku kecik n cute..aku peluk la bekas air tu
maybe tak ketat penutup..abes baju aku kena air kopi
nangis2..cikgu bwk masuk toilet utk basuh bj aku
abis lencun
hehehe..

darjah satu plak
mcm biasa..ayah aku bg duit,,letak kat kelas
sbb adik beradik yg lain ramai lg nk kena settle
sian ayah..mesti rushing masa tuh..=(
tq ayahh
sbb aku blur x tau nk wat per
aku tggu jer ujung kelas dgn duit
rupe yer nama aku tak berdaftar lg utk masuk kelas mana
last2 dapat kelas corot
kelas 1 bakawali..heheh
tp corot pun , cikgu kelas dia sgt baik..nama dia cikgu zaharah
bdn besar2,,pakai spek,,ajar BM n P. Seni
i still remember her face untill now..sbb sgt baik

ting 1 plak..
aku masuk sek agama yg berasmaradana..eh berasrama!hihi
gatai!
mase tu gak ayah aku kena outstation pi Kedah
so awal2 pg lepas subuh ayah aku letak aku kat umah pengetua sek tu
hihi..pengetua tu geng ayah aku ,,satu sekolah depa tu dolu2
mak aku ade sekali
sbb beg byk
pi daftar ngn pengetua tuu
hahahaaaa
teringat lg pengetua tu,,Ustaz saufi,,dah allahyarham...may God bless his soul
amin!

ting 4 plak
masuk SBP
yang nih aku pi sorang2
dah besar
wacehh
ayah aku hntr,byr yuran..pastu pandai2 aku lah bwk diri
tp masa tu dah terer..kikikiki
so no big deal

saje jer nk imbas citer dolu2
tp bila igt sekolah nih,,teringat ma n ayah n siblings yg byk berjasa pd kita
huhuhu
rase nk balik la niiiiiiiiii

tata

2 comments:

ila ni said...

"masa masuk SBP tu saya memang kecoh dan legenda sekolah" patut ada ayat tambahan ni hahahha


*merindui kekecohan + kekelamkabutan kak reck*

hamiDahRecKs said...

ila...hahahaha...ko ni dik..bukan ker akak seorg yg skema n baik hati,,

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails