Tuesday, June 22, 2010

si semut hitam

salam

when i was form 3
someone told me..
"ikhlas tu ibarat anak semut hitam atas batu hitam di malam yang pekat"
hence it can obscure the result of our effort..yet God knows what is the best for us
biaq pi lah org cakap ape kann??...

since the interview with the superior was cancelled..
laki aku balik awal
taik kan??!..mentang2 ko dah duk atas, suka suki ko nk delay or cancel terus.. annoying tul!
we got a lot of things to settle..
masa tu emas pak cik kolonel oii...rase nak kasik tapak kaki aku melekat kat muka pak cik tau..walaupun size kaki saya hanye lah size 5!
wakaka
sabarlah hati...tggu la bila i jadik jeneral or 1 star di bahu..
kahkahkahhh

pastu kitorang tolong amikkan anak sedara kat umah pengasuh
saja nak kasi suprise kat budak kecik byk mulut tuh
bawak dia gi jalan2 supermarket..walaupun baju dia dah comot2
tu la ko sofia..asyik main ngn budak jantan jer...
baju pon suka baju ultraman jer!
krisis gender betul budak nih..hahaha
penat jalan2..dia merengek lapar
aku suh dia pilih kedai mana dia nak
she points to KFC
aku hangguk je la!
nasib ko baik..aku tgh mood baik nih,,hihi
amboi!pandai dia order sendirik nak chicky meal...
even she chose which toy she wanted
budak2 skang!
bijak pandai ajer..=)
kita dulu kecik2..angguk dan makan je ape org hulur..huhu
pastu dia makan ayam tu ngn lahap sekali..siap shaking tgn dia time menyuap
pelik lah aku
sbb time aku amik tu baru je pas lunchtime
then i asked her..."makan ape kat umah mak zai pengasuh ari ni?"
"makan bubur" sofia jawab ngn mulut penuh ayam
"bile..kul bape?"
"pagi..kul 9"
"pastu mkn ape lagi?nasik takde makan"
"mkn tu je lah.nasik takde"
"tu jer?takde makan benda lain dah??" aku dah wat muka terkejut
"ye lah.mkn tu je lah.nape tanya byk2.bisinglah.sofia tgh mkn ni.ibu ckp tak leh ckp mase makan"
si kecik ni dah bengang aku tanye banyak2..
haih,,sempat ko ceramahkan aku yer budak kecik..hihihi
kang aku bukak tazkirah pasal hukum sunat bercakap mase makan baru ko tau!..heheh
tapi aku cam terkilan sket
kesian budak sofia ni..lapar..ade ke budak 3 tahun lebih yg aktif gile main..kasi bubur je
tau la mak cik tu jaga ade baby..ade yg umur setahun lebih
tapi makanan budak2 kena la lkut keperluan fizikal dia
lagi2 budak yg aktif , tgh membesar
kesian la kalau makan bubur je, sekali plak tu
patutla ko kebulur..sofia...laki aku kesian..belikan JCo donuts..kenduri ye korang dua mkn donat..mentang2 aku pose ari nih..*sabar2,,iman masih teguh.wakaka!*
ish..ni nk repot kat kakak aku nih pasal pengasuh nih!
hahahaha

siap makan2..bawak gi main kat playground dekat umah
nmpk sonok lebih je laki aku..
amboi...takkan tu pon nak hint2...
wa suka cakap direct jer..hihihihi
or as a frankly speaking person like me....terus bagi plan of action la!!
wakakakakaka

tata



budak kebulur..snap pic dia pon tak perasan sbb tgh mkn penuh nafsu..biasa fotogediks!


haa..dah kenyang..gelak tak henti2


main tak ingat dunia..

eh,dari belakang pun aku still cun!hahahaha

3 comments:

ila ni said...

hahahha ayat last tu memang sangt kak reck!

hamiDahRecKs said...

kekekeh,,

miss raihan said...

sedeyla weh cite ni midah
sufiya lapar?

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails