Monday, June 21, 2010

hamba gaya baru

salam
yes..thats what we are now...hamba or kuli gaya baru
wakaka...in other words..taxpayer
TAX!!
dari dulu lagi aku kurang gemar tax ni..lebih2 lagi sejak PCB diperkenalkan
rase cam kena pakse2 je
lagi bengang bile aku baca pasal Bajet 2010..ish,gitu je plan time economy down nie
ahh..malas lah nak ulas bab2 ni,,

yg aku nak cite
pasal sikap org sekarang
yang terlalu kebendaan
the way they treat people..aiyooo
tadi aku gi LHDN..nak wat taksiran cukai
yela2..terlambat..aku kan kat luar negara masa bulan April
pastu aku lupa plak pin no e filing
makcik yg jaga kat kaunter tu plak cam marah2 aku plak
aku cakap elok2 jer..siap minta maaf lagi..
takde etika langsung!
ceh!
ikutkan hati nak je sekolahkan makcik tu jam tu gakk
but i dont think it is worth..
bila aku ckp nak isi e filing masa tu gak guna PC yg disediakan, dia cam malas2 nk guide
nape ntah dia malas2..aku pon tak tau..tak dapat gaji lagi kut..tak pun sbb aku pakai selebet je..tshirt ngn track bottom..haha
biler dia bukak page aku..muka cam terkejut//pastu tetiba senyum dan maniskan muka
"banyak ye gaji adik..ni baru 6 bulan kan..keja ape?"
eh..ehhh
apehal plak nih..mak cik dah biol ker?
*actually she is not that old to be called as makcik..aku geram je kat dia nih*
aku diam wat dunno ..hihihi..sambil tanye pasal denda sebab lambat wat taksiran
"takpe dik..utk kes adik ni,sbb gi luar negara leh wat surat.leh dikecualikan denda,tunjuk je bukti"cakap sambil muka manis yg fake gile babi lah!
aku cam separuh biol gak
tadi beriya2 marah aku sbb lambat...
makcik..makcik!
jgnlah gitu
kita kerja ni dibayar..dlm agama bukan arak dan babi je yg haram
heran betul gua....
takpelah
buat pengajaran aku gak..aku pon byk bengkok dari lurus

tata

2 comments:

Unknown said...

makcik reck!

hamiDahRecKs said...

oits ibu kiena!..i muda lagi tau nak panggil makcik,..hihihi//

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails