Thursday, January 23, 2014

Tempat menarik di Tamparuli , Sabah

salam

Nama tempat ni unik kan? Tamparuli
first time aku dengar yang aku imagine adalah lepas  tampar muka orang tu , kita uli macam doh pulak!
hahaha


antara KK dan Tamparuli lebih kurang sejam lebih
ke laki aku bawak kereta slow?
macam pak cik pakcik
tempat menarik dia mestilah Rumah Terbalik Tamparuli
macam satu ada kat Brussel ye?

Rumah Tamparuli ni dibina saje2
untuk jadi tumpuan ramai
so sebab dibina oleh individu persendirian
haaha ayat macam belajar Kemahiran Hidup
kena bayar la ye
RM 5
tu nak lepas gate dia je
nak masuk ke dalam Rumah Terbalik tu
bayar la lagi RM 5
dapat la nengok tong gas dapur meja kerusi semuaaa terbalik
terdongak dongak lah nengok
sakit leher boleh diurut lepas tu
kat KK banyak tempat massage tau

aku kedekut
tak bayar pun
tak masuk
tercangak cangak lah kat luar, posing ambil gambar
hehe

lepas tu gi depan sikit
ada Jambatan Tergantung Tamparuli
ni famous
sebab katanya Jambatan Tergantung Pertama di Sabah
ntah ye ke dak
mak aih tinggiii
sapa gayat tak digalakkan
dia merentasi Sungai Tamparuli yang luas n panjang tu
Humaira' elok je berlari terkekek kekek
aku je yg menjerit takut
ye lah jambatan tu agak usang
kriuk kriuk bunyi


pastu we head to Kundasang…yeayy
nanti citer lagi pasal Kundasang yang beshhh

Jom naik jambatan gantung Tamparuli


At the end the bridge , ada pasar 

See , panjang dan tinggi dan bergoyang2
Rumah Terbalik

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails