Friday, November 22, 2013

Bila mummy tak sihat

Salam

Last 2 weeks gua tukar profession jadik nurse, pediatrician n doctor utk diri sendiri 
Heheh
Selepas humaira demam panas , runny nose for 4 days.. Alhamdulillah cepat recovery dia
Aku lak yang demam
Symptoms macam viral illness...aku dah leh agak la sbb asyik kena sembur ngn bersin humaira tuh
Amik PCM n syrup benadryl je lah aku ni. Pastu amik clarinase
Tapi still demam aku tak kebah2
Being a workaholic nih aku still gegeh poie keroje
Kihkihkih ..aku pernah gi kerja dgn IV drip kat tangan
Work demand makes me to still go to work..kalau aku tak tengok patient ,
Aku wat la kerja admin 
Gituh....
Yang bising biasanya sarjan aku n driver aku lah asyik2 suh aku balik tido. Hoii 

Tapi aku dah tak tahan bila aku start vomitting ,bodyache , feverish until mata aku berpinau2
Suara aku dah macam suara ella tapi versi tak sedap
Aku pergi tempat kerja aku amik IV drip .pastu amik darah siap2 . Aku risau dengue fever
Tapi at the same time tekak aku sakit. Lymph node aku kat leher ni berbonjol2
Pastu aku nganga mulut aku luas2 kat cermin 
Chesss ada nanah!
Aku suspect mesti infection mana2 nih... Macam 3rd Molar impacted dah shows her true colour
Huhuhuhuhunj
So aku pack terus antibiotic utk bwk balik umah

Kat umah.. 
Aku dah jadik macam penagih dadah
Hehe
Inject diri sendiri d medication
Hehe diorang kena tgk style aku..mesti impressed...wajib dtg berguru ngn gua beb
Tukar sendiri iv drip ...botolmair n ubat

Makanan aku mintak MO aku hantarlah
Dia pot pet pot pet suh aku g hosp
Hehe...minah niii
Aku malas kena admit sbb malas tinggalkan humaira kat umah pengasuh
Tak tau lah wise ke x decision aku nih
Sbb bila sakit i think i need her ..

Humaira' ??
Toing! Bertukar jadik budak baik sgt
Hehe behave
Dia tau kot mummy sakit
Dia asyik ulang mummy sick..mummy sick..tgn dia duk sapu2 Branula ( jarum)kat tgn aku
Tapi dia goyang2 gak IV drip aku..sakit wehhh
But she can manage to go bath by herself, tukar pampers sendiri, cari baju sendiri , pakai baju sendiri
Sangat big girl!
Tapi susu aku kena buatlah..
Tapi rumah jadi up la sikit rupanya dari tongkang pecah
Hahahaha

Blood investigation revealed no dengue but bacteria infection
Lepas abis course of antibiotic ...here we go MINOR SURGERY TO REMOVE IMPACTED 3rd molar
aaaaaaaaaaaaaaaaaa takutnyaaaa!
Tapi next week kot sbb aku ada seminar kat Ipoh this week.
See?? Workaholic
Ngeh2
Tata




Flower to my brave lil' one

2 comments:

efa fairuz said...

Pehh kalau doktor sendiri yg sakit mmg cucuk diri sendiri la..huhu..tabik spring toingg toinggg

hamiDahRecKs said...

Huhuhuhu terpaksaaaa

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails