Saturday, December 29, 2012

Nasi goreng simple yg sedap gilos

Hahaha
Tgh mam bfast leh lak aku update blog
Sbb humaira' dah tido
Laki lak gi men golf
Umah dah separuh berkemas ..kiki
So leh la ada me time sikit ye nooo

Aku kalu breakfast suka simple2
Sbb aku malas n x reti benor masak
Sebab di KK ni aku x jumpe lagi kedai yg leh wat breakfast yg memenuhi selera lidah aku
So aku rajin la sket memasak
Time weekend je lah
Time keja aku mam biskut n roti jah

Jum wat nasi goreng
Ni ciptaan aku masa aku remaja dulu
Okehhhh
Aku sgt suka
Sbb super senang n sedappp

Apa yg perlu
Nasi putih lebihan semalam..hehe.kalu letak dlm fridge lg best sbb dia jadi sebijik2 bila goreng
Bwg putih bwg merah
Cili giling puteri atau brand apa2 je lah( aku mls nak potong n blend cili kering.tgn aku cepat pijar okeh)
Ikan bilis
1 telur
Sos tiram

Mula2 letak minyak
X yah byk2 nnt minyak nasi goreng kita
Pastu goreng ikan bilis segenggam
Dah cam garing ketepikan je dlm kuali tu
Xyah angkat2 .leceh
Letak bwg putih n merah yg dipotong.aku suka tumbuk2
Dh wangi letak cili giling
Letak sos tiram
Dah cili cam nmpk masak
Buh telur..kacau2 biar hancur
Time telur nmpk lembap tu..letak nasi
Koreh2 ,gaul2 smpi garing



Pastu
Ngappppp
Sedap
Xyah letak garam tau sbb ikan bilis n sos tiram dh cukup utk rs masin
Laki aku suka la sgt mknn ala2 healthy gini..hehe

Ok aku nk sambung mam
Sbl si kecik bangun

2 comments:

Unknown said...

Sy dh cube resepi awk..terima kasih :)

hamiDahRecKs said...

Sama2 :)

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails