Friday, January 28, 2011

mak saya

salam

lama x citer pasal preggy nih
ala..bukan ker duk update twitter n fb status pasal baby?
hihihi

skang dah nak masuk 23 weeks
cepat jer
skang dah tak loya2
masuk 17 weeks dah kurang
18 weeks..takde dah..buleh masak2
ok la kan...
scary tul ingat time muntah2 awal2
skang nih kalu yg busuk2 sgt cam bau bangkai baru la rase loya


dah tau GDM..mmg la kena diet
aku plak ngn loyal tahap gila babas duk comply ngn diet 1800kcal
seksa weh!
bila Hb (darah merah) level decreasing
aku up aku yer diet pada 2000kcal
plus rajinkan diri makan double iron pill
eww..tak sedap sungguh pil tu
skang aku haramkan terus minuman berkalori
yg aku minum plain water,,brekfes je aku minum susu

baby skang aktif benor bergerak!
dung dang2 dlm perut
esp time maghrib..lapor n kenyang!
ngilu....
tapi best,,n comel!

kalu aku dgr lagu2 rock,,lagu rancak2 sikit,joget2 lambak
baby nih gerak2 kuat sgt,,,sampai ngilu perut aku
so kena bagi dgr mengaji..diam lor
biasalah,,baby kudus,,,kita dulu pon camtu gak kut
hehe
tapi laki aku perasan..cakap tu ikut perangai dia!
ces

ckp pasal laki aku yg duk operasi tu
ada sekali dua dia balik
tu pon kejap,balik sbb ade hal kat base
dapatlah setengah hari jumpa dia,,
pastu sok yer...lepas subuh dah ke pulau
macam chipsmore!
hihihi.

since aku yer follow up kat KL
mmg tiap2 bulan aku naik plane
penat mmg penat!
tp takpe lah,kalu dah stabil sikit
aku nak wat kat tawau jer
letih!
pastu bila kt kl,aku gerak guna lrt or erl
penat la sikit bwk perut
eh2,,org lain preknen pun ade jer naik lrt
rilek jer!
hihihi,,maybe aku nih manja kot
tapi bila aku naik lrt ngn perut besar..rasa cam seorg ibu yg tabah jer!
hahaha...aku kalu bab poyo suke sgt!!
hahaha

penat2 preknen ni
mula la teringat mak kt kg
rindu sungguh!
yeye dapat balik time CNY nih
kena get ready ngn tinge besar sbb mak saya suuukaaa membebel!
potpetpotpet
hihi

tata

2 comments:

sayahappyslalu said...

aku makan tak ikut kalori.. main belasah aje.. kalori pun tak tau nak kira camner.. haha

hamiDahRecKs said...

ko tak pe emy...maintain slim..haha

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails