Tuesday, December 28, 2010

pantang larang semasa mengandung

salam


ha!
ni dia satu lagi pengalaman baru bila seorang pompuan itu mengandung..
macam2 pantang larang
itu ini
aku tak terkecuali lar..
siap kena perli sebab aku kurang mempercayai...
gua believe in evidence-based medicine ar beb!
hahahhaaa


nak masuk bulan ke 5 aku preknen nih
mcm2 aku dilarang
nak2 tempat aku kerja nih semua yer bapak2 orang
datuk org pun ade!
boss aku lagi lah,excited!
sebab dia ckp macam aku ni anak dia..kira dia dapat cucu
ape2 la..u r the boss!
hehe

mula2 aku meloya2.....orang suruh aku mkn benda2 masam
eh tu kira pantang larang ker..
kira kepercayaan karut la kot
tak ilang lah loya...bila muntah baru ilang loya!
diorang tgk aku mabuk teruk..pastu ckp aku mengandungkan anak lelaki.
pastu tgk aku mkn benda2 manis- ckp aku nk dapat anak perempuan
ofis aku ni dlm hutan banat,,biawak lalu adalah perkara biasa
tapi sejak aku preknen nih..diorang ckp biawak dah tak berani lali
sebab..biawak akan jadi keras kejung kalau aku ada!
hahahaha
siap ada saksi2 bertauliah ckp ada biawak kejung bila nmpk aku kat ofis nih!
hehhe

bila time gotong royong..aku disuruhnya duduk jer
tak bleh menebas rumput..nanti kenan!
ape tah yg kenan aku pun tak tau
bila ada ular atau lipan - aku dilarang tgk..nanti kenan!
aku ade organize lawatan utk budak2 istimewa
tapi aku tak buleh join sbb tak elok utk org preknen
aku punyerla excited nk jumpa n treat budak2 down syndrome,autism ,cerebral palsy
tapi boss aku larang sekeras keras yer
walahaiiiii...

pastu aku tak boleh siang ikan lar
tak boleh bunuh binatang lar...time tu aku nk jentik sekor cicak kat ofis aku
dimarah yer aku oleh bapak2 org kat ofis tu
tak boleh mkn ketam lar
tak boleh potong rambut la
bukan tu jer..
laki aku pun tak buleh mengail ikan lar..or kill any animal
abes lipas kat umah pun tak bleh ker?
pakai ridsect pun x bleh ka??

pasal mkn lagi lah
aku dgn selamba gi mkn acar nenas nasi beriyani
kena marah ngn officemate aku
eh..sedap lah.
tapi sbb aku hormat org tua aku ikut je la
tak buleh mkn timun,kacang panjang, labu , kangkung..angin!
iye2 je aku angguk


pastu diorang ckp perut aku bulat jer..anak pompuan kut?
eh2..ur stomach shape depends on ur muscle tone laaaa

ikutkan logik akal
aku malas nk ikut
tapi sbb org tua2 ni kdg2 bleh pakai gak ayat2 dia
aku haa jer
lagipun ni first baby
kena jaga elok2
kannn?

ngilu perut nih..baby kuat gerak!
time lunch n maghrib
hehhehe

k la
tata

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails