Saturday, December 18, 2010

ikan tambang

salam

yey
mood rajin suda kembali!
heheh
even still nauseous with the smell of food
but somehow i managed to cook yesterday
tapi bau hanyir ikan tetap x suka
so sessi buli laki tetapp ada
aku suh dia siang ikan
hahahha
tergelak2
first time dia siang ikan..siap demo on paper first
nak amik gmbr..tapi laki aku tak mo bagi
ilang macho wehh
hahahaha


aku beli ikan tambang..jenis peluru
tambang ni ade byk gak jenis
tapi yg jenis peluru ni sedap..isi ikan ni manis
bentuk dia muncung cam peluru..hence the name! i think so arr
rm 2 jer sekilo
since hanya 2 mulut nk mkn...beli jer setengah kilo
sehinggittt ajer!
byk2 nanti membazir..lgpon tak fresh simpan lama2 dlm fridge
yg ni pon jenuh nk abeskann

ikan ni sedap goreng kunyit biasa jer
tak pun masak singgang...singge..or pindang..??
sessuaiii ngn cooking skill aku neh
senang
rebus2 jer
campak halia,lengkuas ,kunyit,bwg merah putih , bendi
wallaa...siap....
pastu yg balance 4 ekor aku lumur kunyit n cili giling puteri
sessi membuli fasa ke 2...laki aku kena goreng ikan..
hehe
aku takut...nanti kena minyak panas!
kuang2
goreng garing2 ekkkk...


pastu ngap lar dgn sepenuh hati
singge ni best mkn ngn budu ..perah asam limau..letak cili padi
pergh!terangkat!
since aku on diabetic diet..mkn nasik secawan jer
tak puas perut n jiwa aku,,,huhuhuhu
aku hirup kuah jer la,,ngn budu


simple jer aku masak
ikan fresh tak yah masak complicated
nanti lagi tak sedap..kan???
alasan org tak pandai maasak.....teheee

ok la.
pic pun takde..sgt boring entry nih
use ur imagination eh..haha

tata

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails