Tuesday, July 13, 2010

facebook - pro n cons

salam

saje nk tulis pasal nih
sebab aku ade terbaca status one of fb user
statement dia lebey kurang cam ni lah....fb ni tempat org show off or ayat comelnya menunjuk2...tunjuk gambar posing2 lah, gambar kawen lah ,gambar gi melancong , gmbar baby lah , gambar laki or bini or nenek lah..
hihihi
aku tergelak2 lak baca
siap ade la komen2 seterusnya..ade yg sokong..ade yg menyanggah
bukan ape...dah nama social networking kan
mestilah untuk tujuan sharing...
cuma niat tu je la..kalu dia nak menunjuk2..bagi aku sukati dia lah
tapi kalau tanya aku..senang je jawapan aku....we are what we think!
nape kita nak anggap orang lain menunjuk2..?
nape kita nak anggap org yg selalu fb tu takde kerja..or asyik2 muka dia kat newsfeed?
nape kita anggap org yg letak gmbr kawen or baby org tu show off?
nape kita nak anggap org yg selalu update fb tu org yg addicted with fb?
eh, banyak lak ayat nape nih?
hihi..aku extract dari komen2 status fb user tu la
then if we think like that...then what happen to facebook?
takde lah nk share2,,nak tau update terbaru kawan2 or family yg jauh di mata...
lagi2 skang ni..bila makin dewasa..bila kawan2 dan diri sendiri punya komitmen masing2...rase relevan fb nih...senang kan???
teknologi dicipta untuk menyenangkan manusia...tak gitu ker?
kalu yg salah guna tu ..nak cakap ape kan..
even taik lembu yg berasap dan gam tu pon ade org salah guna...hehehe..leh jadik alat untuk mengebestkan diri
hahaha


ape pon pendapat korang pasal fb nih
semua nya terletak atas diri masing2
tepuk dada tanya selera....sy nak mkn budu!heheh
yang penting kita terus gembira,..dikelilingi family dan kawan2 wpon secara virtual jer
sebab hadiah yang paling bernilai dalam hidup kita adalah keluarga dan kawan yang tersayang
bukan harta benda atau material lain!


nak tanye..best tak twitter?nk try la plak..eheh

tata

2 comments:

ExtraTerrestrial said...

Aku agree. aku tak terfikir menunjuk pun. aku fikir fb tu database, bila lappie hilang or kena format or kena virus, aku tau kat mana ada gambar2 kenangan yg tak hilang yg aku leh belek2 bila rindu...

and, aku rasa org yg mengata utk menunjuk tu, they just plain envy or jeles, in fact, if they got the chance, they would like to upload it for themselves. huhu.

hamiDahRecKs said...

wow, i agree if u think fb as database...tul gak.gmbr byk2 leh letak kt fb..dlm laptop ni kdg2 laptop rosak...

aku rindu la ko...gewe ko dtg yer?sbb tu jrg update blog eh?*wink*

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails