Monday, June 14, 2010

generasi baru

salam

oh..
aku terkesima sungguh pagi ini
lepas jogging ngn anak sedara kat melaka
anak buah aku yg umur nk masuk 4 tahun tu tanya aku
"nape kena jogging"
"nak sihat laa.."
"oo..ye ke..tapi sini ade nyamuk.nanti nyamuk gigit..jatuh sakit.masuk spital.kan tak sihat jugak tu"
hahaha
aku terdiam la jap..
pandai sungguh budak sofia ni bercakap
time aku dulu umur 4 tahun..ape benda pon aku tak tau
yg tau nk main..tgk tv...lauk ape mak masak kat dapur..
pastu budak sofia ni tanye lagi
"bile cik idah nak ade baby?"
amboi2.....bukan org tua jer bertanye,,budak hingusan ni pon nak kepoh tanye...
aku jawab dgn muka yg meyakinkan.."minggu depan sofia..ari isnin"
terloncat2 budak tu penuh keriangan..yeyey!nanti ade baby!
aku berdekah2 gelak..
ingat buat anak cam wat kuih ka....
budak generasi baru nih..
berbuih2 mulut soalan bertanya...
aku gak yg naik biol menjawab

tata


budak ni asyik ikut bontot aku je..jatuh saham i tau!

2 comments:

sayahappyslalu said...

memang dah tiba masa mu ada baby kot.. hehe.. nanti rindu baby sendiri pulak :)

MNAS said...

comelnya sofia...:) cerdik plak tu...hikhik. bestnya next week dapat baby!! heheheheee

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails