Monday, January 18, 2010

kita hanya manusia


banyak pulak dalam fikiran aku
bermacam2 isu
aku dapat off day 3 hari
ingat nak gi jalan2 ke Agadir (one of the most popular tourist attraction at morocco)
paling dekat la ngn sahara nih
tapi 12 hrs driving..heheh
so , we decide just stay at home
hehe
believe me..a lot of thing can be done when u r with someone u love
seronok gak dapat kemas umah sama2 , masak sama2 , sental toilet sama2
berjalan kat pasar sama
benda yg simple jadi sgt enjoy
tak nah lak aku pikir best kutip sampah..especially yg melekat kat karpet tu
hehe

so 3 hari UN bagi cuti
habis kat umah jer
seronok yer tak yah pikir pasal kerja nih
takde arahan2 yg menyesakkan fikiran
walkie talkie pon tak yah nak kelek sini sana
hui..sungguh leisure
kalu duk mesia nih lagi beshhh
leh gi shopping complex
sini ade la yg cam Giant tu..kecik la sket.nama yer Super marchee
tapi barang kat sini mahal
susu sekotak dah 18 dirham (~RM9)
da diorang semua import dari luar
kos pengangkutan yg buat brg2 sini mahal
unta jer murah..ngeh2

duk di tempat bergolak
buat aku menghargai negara sendiri
kt sini, org sini tak bleh tulis kat mana2 sahara ni adalah negara
kalu tak kena penjara
sbb sini still bukan negara lg negara yg sah
mase kat teamsite , aku tgk dorg hanya leh cat batu2 utk dijadikan bendera utk 'dikibarkan'
aku tak bleh nak berpihak mana2
sbb as UN staff , aku kena neutral
hmm..mane2 la

dan sini aku sgt menghargai kemanusiaan
sbb bila ade konflik , semua lebiih nak jadi selfish
semua pentingkan diri sendiri , perut sendiri
tapi bila ade yg sanggup spend mase utk org lain
sangat2 la aku hargai
thanks fren
di tempat ini..we know the true colours of our fren
ramai sangat talam dua muka

hehe
ape pun kita hanya manusia
biar ape org buat kat kita
kita hanya mampu berbuat baik tanpa harapkan balasan
Allah itu ada
sbb tu la dlm rukun iman..kena percaya ada hari akhirat
baru aku faham kenapa
sebab hanya berpegang pada rukun iman..jiwa kita tenang
life is simple
do not complicate it with stupid things
and furthermore..life is too short for all these things
hargai ape yang kita ada
rancanglah untuk kebahagiaan
tanpa melupakanNya..
sebab dalam khutbah Rasulullah SAW...di akhir zaman..syaitan akan cuba menyesatkan kita dgn benda2 kecik and remeh temeh...

ciaww

1 comment:

MNAS said...

this post really touch my heart,dear friend..:( yes, true..Alla tu ada..sentiasa ada dgn kita..walaupun kt dunia kita rs tak dihargai,insyaallah..ia ada nilai yg tinggi di sis Tuhan..ikhlaskanlah hati kita.

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails