Monday, November 7, 2011

cloth diapering #2

haiyaaaa

sikalang manyak hujan
matahari pon segan2 mau kuar memancarkan cahaya

aku suka hujan
sejuk2
especially malam2
tapi bila asyik hujan renyai dari pagi sampai malam
aku mula resah
sebab...cloth diapers utk anak aku tak kering
ngeh2
ini kelemahan cloth diaper
tapi bukan takde solution..
aku jemur bawah kipas
bukak sampai level 5 kelajuan
kering lah..
tapi aku nih suka kering sebab kena matahari
lagi pueh hati


aku ade beli 3 cloth diapers baru
brand Weegro
ini brand dari USA
tapi aku tgk made in China..hehe..sekarang semua dari China
aku suka CD yg nih
sbb dia konsep AI2..all in Two
means insert dia dalam insert socks/sleeves
jadi kalau dia kencing tak yah tukar whole CD
tukar insert aja
sonang!
i loikee..

mmg kena rajin sikit bila nak cloth diapering
rase susah jer mula2..leceh
mcm nk fully breast feed anak la
mmg rase susah..byk kena buat..pam la
tapi lama2 jadi terbiasa
kdg2 bila pakaikan disposable diapers kt humaira' kalau travel
aku rs kekok..hihihi


tapi kalau time humaira' poo poo
hahaha
mmg aku wat short cut
sembur2 je dgn paip air
pastu humban dlm washing mashine
bersih bersinarrrr

babysitter anak aku sgt rajin
mostly CD anak aku dia basuh pakai tgn jer
dia ckp sayang nk campak dlm machine..sebab CD humaira' comel2
heheheh
so aku mmg pastikan CD yg comey2 ja kat ibu humaira'


well...i m still happy cloth diapering my baby
yeay!







3 comments:

Unknown said...

Aku mmg malas n penggeli! Nak pulak si liam yg dah besar n mkn segala mcm,.. Huh tak sanggup,..Senang lg breastfeed :P

raihansalleh said...

comeylah humaira...

hamiDahRecKs said...

hihi..kiena-aku nih taik org tua penah hidu mase keja kt spital...so,x kesah sgt ler..dh immune

cik fara- meh dtg tawau!

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails