Thursday, June 30, 2011

pengalaman pertama guna cloth diapers

salam

saya budak ,,eh! mak budak baru belajar pakai CD

wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hihihihi
panjang tak kekaguman aku kepada diri sendiri
sebab selama sebulan lebih aku berjaya cloth diapering
hihihi


aku seorang yang pemalas
amatlah pemalas
kalau tak ,takkan hobi aku makan , tido pastu shopping!
hihi
tapi sejak preggy..aku dapat hobi baru iaitu cloth diapering
hihi
amatlah pelik utk dapat hobi nih utk seorg yg pemalas mcm aku!

pengalaman aku dibahagikan kepada meng survey , membeli ,mengguna


haha..cam wat summary SPM lak =P

time survey
aku suka baca via internet lah,of cos
byk aku baca blog2 mak2 yg pakai CD nih..bukan blogshop yg nak jual jer
aku suka baca sbb yg nih lebih kpd user yer pengalaman
so terpengaruhlah aku nak cloth diapering gaks
kekeke

pengalaman membeli
beli secara online lah
setakat ni aku beli sepuluh keping via online shop
makkk...bunyik mcm byk
keke
taklah,,aku beli yg package deal
murah2 jer
esp dari website clothdiapersmommy..murah sgt! klik sini
aku beli murah2 jer,,semua local yer CD
yg mahal sikit 2 keping jer,,tu pon rm60++
yg aku beli kat lunatots..masa expo baby kt midvalley
2 keping jer aku belii lunatots yer CD plus 3 liners

keseluruhan tak sampai rm400 pun aku beli


guna CD,,hoh
mula2 mmg payah..sbb ramai tak tahu CD kot?
masa kat spital..abih nurse ,JM ,midwives duk belek2 aku yer CD
masa kat LR ..leh lak aku duk borak pasal CD ngn nurses
hehehe,,tu yg tak rasa contraction pain
tapi diorg tak pakaikan pun,,,besar sgt kata depa
pakai la pampers


kat umah MIl
MIL aku tak suka CD
sbb besar sgt kata yer
pastu nnt baby panas
adoiii
mmg la agak bulky sikit compared to disposable diapers
so aku pakaikan la selama seminggu DD utk humaira
teeettt..ada diaper rash lakkk
so aku guna alasan nih utk pakaikan CD
MIl aku kena setuju lerr
hhihihi


so far aku pakai CD ok jer
aku suka yg happy flute n babyland
esp yg velcro
senang utk newborn
yg lunatots pon ok gak
yg best senang basuh
pakai air jer
lagipon poo poo budak fully bf..ape la sgt
cam lemak ayam jer
hahahah
aku basuh pakai tangan jer,,,time mandi
kalu malass sangat aku tonyoh pakai kaki jer
hahahah
sabun? tak payah guna sgt
ada stain ..lepas jemur kat matahari terik..pooff! hilang,,,,
sonanggg


arap aku leh bertahan pakai CD nih
memang jimat
sbb aku comparen ngn SIL aku yg berpantang bersama2 aku nih
dia dah beli 4 peket besar pampers
aku yg org bagi satu peket tu,,tak luak2
kan baguuiihhh


ok lah
meh tengok humaira' bergaya dengan CD yer!







cute tak? =P

tata

3 comments:

wawazwa said...

comel je..saya pon baru lagi dalam berCD ni..

p/s: kalau nak tambah koleksi CD, mehla jenguk sini http://shiwawa.shoppy.my

nini said...

Nb dah muat bercd ek....nini dah beli cd siap2...memang berniat nak guna cd aje...hahahah

hamiDahRecKs said...

Nini- haah, masa nb la untung guna sbb nb kerap berakkkkk hehe

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails