Monday, June 20, 2011

budak kecik si boolat!

salam


hihi
dah jadik mummy nih..asyik nk citer pasal baby jer
kikiki
seronok
mcm ada accessory baru,,tapi hidup bernyawa,,plus so cute!
thanks to Allah for this opportunity


humaira' dah 25 hari umo yer ari nih
hihi,,ari2 duk kira hari
alhamdulillah,makin bulat n debab...org kg ckp semangat or hantap!
breastfeeding alhamdulillah..went well
mulut si boolat nih sgt pandai latching..nganga luas mcm anak ikan!
baru lah mummy tak kena nipple crack,,,
sakit woo nipple crack
byk kali aku tgk patient aku kena nipple crack,,,sian....
pastu end up ngn mastitis or breast abscess
huhuhuhu,,cian btol!

sbb dia lahir tghari..circadian cycle dia pun tukaq maa
hihi,,mak aku ckp lah
sbb tu dia tido siang..tgh2 mlm jaga
meragam
so aku kena stay up dari 2 am - waktu biasa dia bgn
sampai 8 am!
haha..mcm oncall plak!
both are tiring but satisfying!
kalu oncall suka tgk patient improved or life saving ~adrenaline rush
tp ni penat bgn tido,tgk baby sengih2 lepas breastfed
both are priceless!
so aku pun bantai tido siang lah!
hihihi
xde sape mrh..wink*


cuma she got quite sensitive skin
berpeluh byk sikit..ruam!
nasib dah standby zinc oxide talc(curik dari klinik amir)kiki
panas sikit merengek2
kena duk aircond aje
nenek ckp..kena duk london lah gini
hehehe
kena breastmilk pun,,naik rash
tu yg beli angel baby balm

pastu dia tak tahan ngn wet wipe
aku guna pureen n cap guardian punyer
bontot dah merah
so guna cotton ball n air jer
dah ok!

disposable diapers dia ok aje plak
padahal aku beli yg murahh giler
cap baby like,,76 pcs rm 26 jer
tp kena tukar cepat2
tapi aku pakai DD nih seminggu jer
pastu aku pakai cloth diapers
bulky sikit,,,tapi si boolat ni suuka jer duk dlm CD
dia pun mmg suka kangkang besau2
bedung ketat2 pon akan terlerai gak!
hihihi

satu lg fevret dia
kalu berak
selalu byk
dan berdessuppp
meaning,,,mase tukar diapers, kena hati2
my SIL dah 2 kali kena tembak ngn poo poo dia
aku plak sekali kena!
hahaha,,sniper ke ape anak mummy nehhh

peel baru dia skang
suka mintak2 dukung2 pastu jln2
yg selalu kena jd mangsa atuk n nenek dia
tak larat mummy,,sbb dia dah berat
aku pakai pouch sling jer kalu dia nk berjln2
kalau tak,lenguh tgn aku weh!

nnt ade yg baru aku citer lagi lah
ok!
tata



tutup muka ngn tgn time bf..hhihi



meronta2 nak susu!


terjelepuk kekenyangan,,=)

1 comment:

efa fairuz said...

hehe..aku suke tgk muke baby yg kenyang lepas bf..tido mesti macam pengsan punye..

gambar anak2 aku time baby dulu, lepas bf, kalo tido mesti sampai tersenyum2.. hehe.. suke tgk.. rase nak gigit2 je pipi..dah la bau diorang wangi kann..

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails