Sunday, April 10, 2011

seorang perempuan seorang ibu

salam


khas utk ibu saya..
khas utk ibu2 di luar sana
khas utk perempuan2 di luar sana



just nak share cerita
agar kita lebih menghargai diri kita sebagai seorang perempuan


tak nak baca pun takpe


bukan senang nk jadi ibu

cerita pertama .
melibatkan kawan aku
first time preggy
happy sgt
time dia bersalin
aku dapat sms..dia tgh kritikal
after an operation..removal of her uterus in order to stop the bleeding
terduduk aku baca sms
besar sungguh pengorbanan dia
alhamdulillah..she survived.

cerita ke dua
isteri kepada anggota aku
mengalami keguguran..16 weeks
nasib si ibu relax jer
tapi dalam hati dia sapa yg tahu kann
ari ni bwk pulang jenazah anaknya guna bot..sbb kampung di pulau


cerita ke 3
si suami baru balik dari operasi..baru 3 hari
isteri plak baru mengandung kali pertama
tetiba sakit perut yang amat
tapi lambat beritahu suami..
bawak ke spital..dah asystole (heart stop beating)
diagnosis ruptured ectopic pregnancy (mengandung luar rahim)
innalillah,,

agak terganggu gak emosi aku
maybe sbb kenal ngn perempuan2 yang aku citer tu
kalau patient kat ward.lain rasa yer..ntah


salute lah semua perempuan2 di muka bumi nih


tata

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails