Wednesday, December 22, 2010

how to make ur own sushi

salam


yes!
i made my own sushi last nite!
hoyeah!
sbb kepingin sgt nk mkn salmon sushi
dah skang tekak x mo mkn mknn kedai
aku wat sendiri jerla
selepas tgk video youtube dgn gigih dan bernafsu
eh aku jumpa satu makcik jepun wat cooking video..
comel jer dia masak
pastu ade anjing dia kat sebelah...mula2 aku geli
ade ker masak ngn anjing kat tepi..atas meja plak tuh!
tp lama2 nmpk comell plak,plus the dog behaved jer
hihi

ni video mak cik nih



aku pi beli barang2 kat giant..
beli beras jepun...mahal gile!rm 34++
beras dia gemuk2..pendek..bulat..comel!
pastu salmon , crabstick,timun jepun ,tuna, seaweed
nak cari sushi mat or rolling mat...ye kut nama yer
aku pi kedai jepun..nama dia 100Yen
adalah tikar kecik tu..rm5

so aku tanak nasi jepun..cam tanak nasi
pastu gaul2 ngn cuka , garam ,gula
pastu aku goreng ikan salmon since laki aku tak makan raw fish
tekak kampung tol!hehhehe
ada dlm recipe kat sushicup.com ckp goreng camtu jer salmon tu
tp dah selera melayu..aku put some pepper n garam
tak bleh la ikan jer..xde rase
pastu aku celur crabstick
hiris2 timun
spread nasik atas seaweed...
then susun sayur,salmon n crabstick
pastu ROLL!
haha
huduh sungguh aku menggulung sushi
takpe2 first time
rase?
sedap!
ade aku letak tuna gak..nk bg variety
kalu ade belut or unagi tuh..mesti lagi sodap

nk buat lagi sok!
tata







3 comments:

~Mommy ZuE~ said...

wahh kakzue pon br berkira2 nk buat sushi sndiri sbb tringin nk mkn yg byk2 seaweed hihi

Unknown said...

huuuuuuuuuu BIG clap for u girl! nnt turun kl tolong buatkan aku eh!

hamiDahRecKs said...

k zue - hihi..buat jgn x buat...senang n sodapp...
kiena - hihi..thankss...mu nk aku buat bereh sajo

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails