Saturday, October 16, 2010

lubang hidung

salam

kalau lah aku ni buleh pakai jubah ke tempat kerja
dah lama aku pakai purdah
macam citer ayat2 cinta
bukan sbb aku lagi nmpk cun jelita..ahaaa
tapi sbb aku nak cover lubang hidung aku ni
sgt la sensitif sejak2 nih
nk sumbat ngn tisu..kang anoxia lak.plus x cunn..hihihi

tak sangka gak
morning sickness aku ni quite bad
dah 2x aku sick leave
bangun jer tido..hidung aku bau bilik..muntah!
bukan sbb bilik i busuk kayy..tp sbb bau udara..*sgt la complicated kalu nk describe bau udara nih*
masuk bilik air..udara dia agak lembap..aku bluwekk gak
bau air kuar dari kepala paip pun aku tak bleh tahan..meloyaaa
abis mandi .masuk bilik ..meloyaa lagi
bukak almari..uwekk lagi
aku tak bleh bau suasana / environment yg berlainan
masuk dapur....muntahhh lagik
lubang hidung ni sensitipp tul
aku nih ngn lubang hidung mmg tak bleh pisah eh?

pi kerja pun sama..masuk jer dlm kereta..aku tak bleh bau kereta or aircond yg wangi2 tu
so,tiap kali tu gak la driver kena off aircond..driver pun dah faham
hehehe
tiap kali amik aku..diorang bukak siap2 tingkap...fresh air
pastu diorang drive laju2..riso aku terbluweekk dalam kereta...
kang jenuh diorang basuh muntah aku

masuk jer ofiss..aku meloya lagi...tak boleh aku bau aircond nih,,
lari2 pi toilet..aiyark,,bau lain lagi...so lagi induce vomitting
so memang aku melepek jer kat mejaa...
bau jer org bancuh nescaffe..aku rase cam berpusing2 kepala aku
heheheh...sian diorang...kena bancuh n minum kat luar
mengada2 x aku?
hihihihi

abis tu nak wat camne
standard la kann...
kat pejabat aku asyik kunyah epal hijau tenyeh ngn asam boi...heaven laaa!!!!
tak pun aku sumbat asam boi dlm limau kasturi..seeeddddaaaappp!
macam dunia ini ana empunya tau...
semerbak bau limau satu ofis..hehe
nasib la boss n colleagues mostly bapak orang
so diorang sgt memahami...
in fact diorang byk advise aku itu ini...


nasi, aku ok lagi..buleh telan..
cuma aku kureng ayam or daging
masuk mulut aku rasa nk luah balik
so aku asyik makan ikann jer
nasib sabah ni ikan murah n segar...
ni mmg pure anak sabah ni,,hehehe

so,tisu tangan mmg tak lepas dari tgn aku..
nk cover lubang hidung yg sensitf sgt nih
serius rindu nak balik rumah..nak tido makan jer!
sabarlah hati..
tugas tetap diutamakan..huhuhu

tata...*ni sebelah tgh syok tenyeh asam boi kat epal hijau..sini mangga muda takde!*

2 comments:

efa fairuz said...

huhu..sian ko reck.. aku dulu mengandung dedua kali takde alahan, so aku xtau camane nak nasihat kat ko..

hamiDahRecKs said...

best ar ko efa
takpe..aku setakat ni buleh tahan lagi..at least aku still bleh mencekik lagi,,heheh

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails