Sunday, August 22, 2010

JUADAH BERBUKA

SALAM

dah 12 hari puasa
dah setengah dah ramadhan ni
tak terasa....
maybe sbb busy atau sbb mmg masa dah mmg cepat bergerak..

nama lain bagi bulan posa adalah bulan makan2
teruk ar.....
sepatut jadi bulan ibadat
heheh
manusia
mmg camtu
dah lapar...keadilan nya makanan la..ye tak??
hihi..leh jadik politikus...

laki aku dah balik...hoho
so takde la berbuka pose sorg2
dah jadi rutin,,berbuka posa sorang2..tak aku,dia.
this weekend dia yg gi iring raja selangor..next weekend plak aku yyg gi iring raje perlis nk dtg
kerja kan...nak wat pe merungut (sometimes i did it!)
time dapat gaji pandai plak nk hoyeah2!
hihihi...

menu bukak pose aku selama 12 hari posa lebey kurang sama
yg masak di rumah la...semua based udang tak pun ikan!
tomyam udang tak pon sambal udang!
ikan goreng!
sayur goreng kdg2 sup kdg2 masuk terus dlm tomyam! sonang..gagagaa
air masak atau susu segar
nasi tu pon 2 scoops jer,tu pon jenuh nk abiskan sampai ke sahur!
tapi biasa yer aku sahur ngn kurma n air or fresh milk
kalau mkn nasik aku jadik lembik..rasa lapar semacam je esok nya tu

ooooo
jgn ckp aku malasss
hihihi
dapur umah sewa aku ni ape la yg ade
periuk br beli 2 bijik
pinggan pun aku angkut yg hadiah kawen
2 set
tu pon kdg2 aku share mkn satu pinggan ngn laki aku
bukan ape..tak abis kalu sorg2.
senduk pun ade satu...tu la sudip tu la segala2 yer
multipurpose tuuu
so masak yg simple2
tu pon laki aku kp dah meriah!
dia ckp mkn nasi ngn telur rebus, cili n kicap pon dia suka..
asalkan aku ade sekali!
hohohoho
bahagia tak hati ini???
hihihihi
kalu aku masak 2 lauk je dia ckp membazir...mmg tak habis..so terpaksa la terkulat2 bangun makan nasi waktu sahur
ces!

tapi yg best posa tahun ni
wpon kureng serba serbi
jaauh dari family
byk benda yg dulu tak dapat di buat...dapat diamalkan taun ni
terawih jemaah , tadarrus , tazkirah cukup padat kat sini *plus compulsory attendance*
byj benda belajar esp tang tajwid
byk kali kena tegur ngn ustaz!malu den...
ingat dah terer! kuang2
melawat orang susah ,anak yatim,bagi sumbangan raya utk org lain , iftar beramai
ni dah cukup memeriahkan ramadhan
huhuhu...
wpon kdg2 merungut sbb tak balik raya....
kawe ini manusio biaso...

jadi ptg ni berbuka mcm biasa
nasi ngn udang
msk tom yam lg
hihi
sini murah benor..segar lak tu...
nak tau
ikan sardin yg besar2 pon rm 2 je sekilo!
ikan kembung pon sama
kalu yg kecik sikit rm 1 sekilo
ikan kerisi ari tu beli rm 4 je sekilo
udang besar2 rm 15 je sekilo
mkn berdua je..kdg2 seminggu baru abis sekilo ikan n udang
masyuks kannnn
hihihi

k la
tata
kang ade yg kurang pahala pose sbb dengki tahap gaban kat harga ikan2 kat sini
hihihihi
tata!

No comments:

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails