Wednesday, June 2, 2010

only the tough can survive!!

salam
ikut tajuk entry aku ni,,sebab skang ni asyik heboh pasal komando Israel serang kapal misi bantuan kemanusiaan ke Gaza
dulu aku selalu tulis quote ni mase aku form 1 till form 3
only the tough can survive...di mana2 je
aku rase betul je ayat tu kan...tough bukan saja dari fizikal tapi mental
kadang2 macam rules to survive in jungle
hihihi
sebab tu lah singa jadi raja rimba

aku still teringat mase aku baca blog Che Det yang cadangkan pasal hantar satu kapal ke Gaza
sebab masa Gaza kena bom teruk time raya haji 2-3 tahun lepas..semua jalan masuk darat dan udara ditutup untuk bantuan antarabangsa
Malaysia pun ade nak hantar satu kontingen..last2 cancel sebab tak dapat clearance
bukan senang nak hantar bantuan ke tempat bergolak
banyak cabaran...
bila kes kapal kena serang ni...hmmm...itulah!
tu kapal civilian...diketuai Turki yg satu2nya negara Muslim ahli Nato..tu pon kena serang gak
maunya askar muslim even medical team pon..aku rase kena bom terus jah
dabommmm!!

aku skang kat kampung
yeehaaa
best2
mau makan ajer
semua aku nak bedal
giler la..kena diet bila balik unit
seronok jumpa mak ayah
nikmat dariNya

hihi..ni nak gi makan lagi
ayah aku beli nasi dagang!!!
jangan jeles
ciaw

5 comments:

MNAS said...

nasi dagang?bestnye..memang aku jeles..:p

shinichi said...

saje je kan nk wat org jeles ><

hamiDahRecKs said...

memang sajer nk wat budak2 yg jauh jeless...pastu nak cari kuih qasidah la plak...heheh

ExtraTerrestrial said...

reck, psl isu gaza, aku ada baca surat dari journalist indonesia.

dia menulis ttg niat. timbulnya riak dari berjihad. agak mendalam. menarik la utk kesedaran.

anyway, aku rindu nak makan nasi dagang pior dari sana...uwaaa..sedapnye..bungkus bwk balik kl utk aku satu pls.

and, dah balik kl, roger aku...ada hadiah kawen utk ko dan amir. belated ar.:p

hamiDahRecKs said...

haah fatin,mmg penah bace pasal riak tu...sbb tu lah tuhan bagi kita 1 mulut dan 2 tangan...dan satu hati..jgn terikut2 berjuang hanya kerana ikut2 jer..

byk benda kita perlu belajar..niat tu yg menentukan perbuatan kita

haha..mmg sedap nasi dagang..owh.mak aku ade tanye pasal mu mase mkn ns dagang..mu kan suka ns dgg

hihi,,mau ku tuntut hadiah ituuuuuu

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails