Tuesday, May 11, 2010

menghitung hari

tinggal 7 hari lagi!!!!
akan ku tinggalkan bumi sahara nih
balik ke tanahair yg terchentaaaaaa
hahahahah
sonok yer lah
tak terucap
suka, sedih, happy , gembira, bersyukur , terharu
bercampur aduk
penantian selama 6 bulan 7 hari
oooooooooooooooooooooooo
bangun pagi jer rase nak melompat2
naseb baik tak tersepak laki aku,,,hahhaha,,just kidding!
i ni isteri solehah whattttt,,kih2

best kan feeling nih
bila penantian berakhir
penantian tu satu penyeksaan..cam lagu Saari Amri dolu2
memang terseksaaa
rindu macam2
rindu sangat2!
bila dah dekat departure date..lagi la bermacam2 perasaan
wahhh
rindu ma ayoh....adik beradik..kawan2
rindu giler...
rindu malaysia...rindu negara yg aman damai...huhu
rindu yg paling penting..rindu makanan malaysia
waa..tekak ku ini dah kembang makan moroccan food
rindu keta sona aku tuh,,hihi,,gewe no 2.byk memori ngn keta tuh
rindu....windu..bindu

sedih pon ade gak
sedih tinggal bumi bergolak
yg mengajar aku seribu satu pelajaran
pelajaran bererti dalam hidup
sangat banyak
bila melihat dgn mata kepala sendiri..merasai sendiri..
one thing i can conclude here.....benda paling mahal dalam dunia adalah keadilan dan kebebasan
keadilan bersuara....keadilan untuk hidup bebas
keadilan bukan destinasi...bukan statik..tapi satu perjuangan
sebak la plak teringat semua nih,,,,,
syukur dilahirkan di malaysia..walaupun malaysia bukan sempurna
baru aku sedar dan faham
kenapa islam dan iman adalah nikmat teragung utk seorang manusia(sbb dulu mase sekolah aku tak leh terima sbb benda ni bukan nampak atau buleh dimakan..hihi)
dan kebebasan mengharap...mengimpikan hidup lebih sempurna
ahhh....
sebak weh...teringat ape aku lalui...
dah la2..aku nk stop sebelum aku teriok uwa uwaaa..

satu lagih
aku kenal siapa diri aku,,,(sebelum nih tak kenal ke weh!)
siapa aku sebenar yer,,apa yg aku mampu buat,,apa yg aku tak mampu
dan siape kawan2 sekelilingku
u will really know the true of someone in conflict area
believe me....who is ur real friend?who is ur real friend?
ni plak wat aku rase nyampah
hihi
tapi yg best...aku kenal sapa lelaki itu...aku tak salah memilih..dia tak penah berubah walau apa pun tekanan dihadapi kat sini
alhamdulillah...sayang la kat laki i ni*love mode la plakk*

oooo
route balik dah konfem
nanti dari layouune, sahara....kitorang gi las palmas..pastu gi madrid...pastu armsterdam..pastu sampai KLIA
waaa
long and tiring journey
almost 2 days....
tapi riso la plak,,,volcano wat hal lagi...buleh tak jgn meletup,hihi
arap2 tak jadi ape2
aku balik 18hb..smpi KL 20 hb
doakan yer kawan2
agar aku balik dgn selamat
huhuhuhu.....



spring di sahara..haha

sahrawi old folks in their tent..masa wat jiwa murni utk diorang..ni curik2 amik pics dorg!


budak ni patah kaki..jauh hantar ngn heli ke spital dekat 2 jam..kesian.melalak2..p/s -hensem kan doctor tuh?..wakakaka

ni sandstorm yg sempat dirakam sbl lari masuk kem


one of the teamsite in d middle of desert.i'll definitely miss the hardship here.huhu

4 comments:

sayahappyslalu said...

tak sabar weh nak jumpa mu.. take good care.. ada "ole-ole" kan, dari sana? hihi..

hamiDahRecKs said...

ada...hihi,,x sabo jumpa ko gak..ade rezki kita jumpa.maybe 2-3hr duk Mindef KL..nk pbarisan,change over,press conf,,,,

- just me - said...

aku doakan ko selamat pulang ke tanahair & semoga dipermudahkan olehNya segala urusan, ameen.. :)

hamiDahRecKs said...

thanks ija...

My Other Stories

Related Posts with Thumbnails